City Trip - Gent & Brugge - Dag 1

Vandaag zijn Bas en ik vertrokken naar Gent in België, we hadden niets geboekt dus toen we rond 15:00 uur in Gent aankwamen moesten we als eerste op zoek naar een slaapplaats.

Vanaf het trein station besloten we de tram naar het centrum te nemen en daar een hotel te gaan zoeken, maar dat bleek niet zo'n slim idee te zijn want we raakten al snel verdwaalt...

Na 2 uur lopen zoeken kwamen we eindelijk in het historische centrum van Gent aan en konden we een hotel voor de nacht zoeken.

Na diverse pogingen kwamen we er achter dat alles volgeboekt was en we hier geen nacht konden verblijven.

We kregen de tip om door te reizen naar Brugge en daar te gaan overnachten omdat daar wel plek zou zijn voor ons beiden, en waarschijnlijk nog een stuk goedkoper ook.

En zo gingen we de bus in op weg naar het station waar we een treinkaartje naar Brugge kochten, 20 minuten later kwamen we daar op het station aan.

We liepen naar het toeristen informatie centrum van Brugge en vonden al direct een goedkoop Bed & Breakfast op nog geen 500 meter afstand.

Zo vonden we dus toch nog een goedkoop plekje om te overnachten en kwamen we tot de ontdekking dat Brugge een zeer mooi historisch museum stadje is.

Voordat we gingen slapen na de lange dag die we gehad hadden, liepen we even door het stadje heen en besloten we om de volgende dag in Brugge te blijven om alles eens goed te bekijken.

Zo rond 23:00 uur zijn we in slaap gevallen en droomden we over alles wat we gezien hadden.

Ook was dit de eerste keer dat Bas en ik samen sliepen, dat was ook erg bijzonder voor mij...