Duitsland - Wandelvakantie - Dag 4

Om 06:00 uur opgestaan vandaag en de spullen alvast klaargemaakt voor de wandeltocht.

De route was niet erg lang, slechts 18 km van Prum naar Bleialf...

Maar dat was zo gedaan omdat we een klim moesten maken op de 'Schneifel' tot een hoogte van wel 697.0 meter!

Deze berg is tevens ook een skipiste in de wintermaanden, dat zag er wel grappig uit zo'n groene gras strook op een berg die voor de rest gewoon wild begroeit is met allerlei planten en bomen.

Toch werd onze wandeltocht wat langer, namelijk 22 km, doordat we weer ergens fout zaten.

Bijzonder was het wezeltje die we onderweg zagen oversteken, die had ik nog nooit echt in het wild gezien, dus dat was heel erg mooi om mee te maken.

Verder zagen we veel enorme grote roofvogels boven de vele graanvelden jagen op muizen e.d.

Ook hebben we onderweg bramen, frambozen en aardbeien kunnen plukken uit de natuur...

Na 7 1/2 uur wandelen kwamen we om 15:30 uur aan in Bleialf bij 'Hotel Zwicker'.

De blessure aan mijn schouders was verholpen door gewoon wat bij te stellen aan mijn rugtas.