City Trip - Brussel

Vandaag hadden Bas en ik bedacht dat we een dagje naar Maastricht zouden gaan.

Want we hadden een NS-Zomertoer kaartje gekocht bij de 'Kruitvat' waarmee we onbeperkt door heel Nederland konden reizen voor slechts 35,00 Euro in de eerste klasse.

Maar toen we eenmaal in Maastricht waren aangekomen kregen we enorme zin om de grens over te gaan, een dagje Brussel leek ons erg avontuurlijk...

Voor 16,00 Euro p.p. kochten we een treinkaartje naar Brussel, het avontuur kon beginnen!

Nog voor de middag kwamen we daar aan, vanaf het station liepen we al snel langs het 'Koninklijk Paleis' en het 'Egmont Paleis'.

Daarna liepen we door het mooie 'Egmont Park' en kwamen bij het 'Justitie Paleis' aan.

Natuurlijk bekeken we het beroemde standbeeld 'Manneken Pis' en ook het standbeeld van de Belgische Koning brachten we een bezoekje.

We vervolgden onze weg door het duurste stukje winkelcentrum van Brussel, waar de echte dure mode en fashion zaken zoals 'Dolce & Gabbana' en 'Armani' in grote gebouwen kon vinden.

In de kleine maar zeer hippe mode shop 'Jennifer' vond ik een onwijs gaaf nachtkleding setje die ik van Bas mocht kopen.

Ik kocht er nog een stoere riem bij en was helemaal happy...

We liepen weer verder en kwamen in het Afrikaanse gedeelte van het centrum terecht waar je om de 200 meter een pruiken winkel kon vinden, enorme lange winkel etalages met allerlei pruiken in werkelijk ieder kapsel dat je maar kan bedenken.

Bas vond dit aangezicht van al die hoofden op eindeloos lange rijen gewoon een beetje eng.

Ik moet toegeven dat het ook wel en bizarre ervaring was die je hier in Nederland niet snel zult tegen komen, we konden het dan ook niet laten om even een paar pruiken te passen.

Na dit pruiken avontuur liepen we langzaam aan het rijke en dure centrum uit, en liepen we richting station Brussel-Zuid.

Dat lag aan de andere kant van de stad dan station Brussel-Noord, waar we waren uitgestapt.

Dus we hadden al een behoorlijk eind door de stad gelopen zonder het echt te merken.

Toen we langs een enorme speelgoed winkel kwamen konden we het niet laten om naar binnen te gaan en als kleine kinderen naar al dat speelgoed te kijken, en te testen hoe dingen werkte.

Uiteindelijk liepen we weer naar buiten met een kangoeroe knuffeldier die ik van bas had gekregen, voor mijn verzameling knuffeldieren uit allerlei landen en plaatsen.

Het was ondertussen een beetje gaan regenen dus besloten we een cafรฉ / thee-huisje te zoeken om even wat te drinken en op te warmen / drogen.

Dit vonden we al gauw en we bestelde met onze hand en voet gebaren een koffie en een thee, tja we kunnen nou eenmaal allebei amper Frans spreken en al helemaal niet verstaan...

Het bleef jammer genoeg regenen dus besloten we om naar het station te lopen en de trein naar huis te nemen, het was ondertussen ook al bijna 17:00 uur, wat een mooie tijd was om de terugreist te gaan hervatten.

Eenmaal thuis waren we het er over eens dat dit weer een bijzondere ervaring geweest was die we niet snel zouden gaan vergeten...

Als aandenken hadden we niet alleen de kleding en het knuffeltje, maar ook een 'Metro' krantje in het Frans.

Erg leuk vonden wij, ook al snapte we absoluut niet wat er staat geschreven...

Duitsland - Wandelvakantie - Dag 7

Van Plutscheid naar Kyllburg is 22 km lopen, tenminste als je geen verkeerde afslagen neemt...

Wat wij dus wel weer deden waardoor de wandeltocht wel 28 km lang was geworden vandaag.

Na 7 1/2 uur kwamen we eindelijk in Kyllburg aan en waren we aan het einde van onze reis.

Onderweg hadden we nog wel twee jonge herten gezien wat erg mooi was, en zo schattig!

Morgen ochtend gaan we weer met de trein naar Purmerend terug, en is deze wandel trektocht van in totaal 164 km wandelen, echt afgelopen...

Een top prestatie voor ons beiden, deze vakantie in Duitsland!

Duitsland - Wandelvakantie - Dag 6

De een na laatste dag alweer vandaag, met op het programma een wandeltocht van 24 km vanuit Binscheid naar Plutscheid.

Wij liepen echter 29 km vandaag en deden er dan ook 9 uren over om in Plutscheid te komen.

Maar we hadden wel weer een mooie ervaring onderweg, namelijk twee Elanden die we zagen oversteken in het bos!

Ook deze dieren zagen we voor het eerst in het echt, ik kende deze dieren enkel uit les boeken.

Om 18:15 uur kwamen we bij 'Gasthof-Pension Geimer' aan en kregen we als eerste een kamer die al bezet was door iemand... Foutje!

Later kregen we gelukkig wel de goede kamer-sleutel en konden we gaan douchen en relaxen.

Morgen zou alweer de laatste wandeltocht worden en overmorgen weer naar huis terug reizen.

Vind het wel jammer dat het alweer bijna voorbij is, van mij mocht dit avontuur wel eeuwig blijven duren eigenlijk...

Duitsland - Wandelvakantie - Dag 5

We vertrokken vandaag om 09:00 uur vanuit Bleialf naar onze bestemming van vandaag, het dorpje Binscheid, dat op 24 km wandelen moest liggen volgens de route beschrijving...

Maar ja, we waren er ondertussen al aan gewend dat we meer kilometers liepen dan nodig was, door het nemen van verkeerde afslagen e.d.

Zo liepen we vandaag dus 26 km, dat viel dus erg mee in vergelijking met de afgelopen dagen.

Het hoogste punt was het dorpje Hallert dat op 530.0 meters hoogte lag.

We liepen 7 uren en kwamen dus om 16:00 uur aan in Binscheid.

Het weer zat ons niet mee vandaag, we hadden een aantal regen en onweer buien onderweg.

We waren dan ook blij toen we aankwamen bij 'Haus Mannertal' waar we een 4 gangen diner kregen voorgeschoteld, dat erg goed smaakte, het Hotel had dan ook 2 Michalen-sterren.

Duitsland - Wandelvakantie - Dag 4

Om 06:00 uur opgestaan vandaag en de spullen alvast klaargemaakt voor de wandeltocht.

De route was niet erg lang, slechts 18 km van Prum naar Bleialf...

Maar dat was zo gedaan omdat we een klim moesten maken op de 'Schneifel' tot een hoogte van wel 697.0 meter!

Deze berg is tevens ook een skipiste in de wintermaanden, dat zag er wel grappig uit zo'n groene gras strook op een berg die voor de rest gewoon wild begroeit is met allerlei planten en bomen.

Toch werd onze wandeltocht wat langer, namelijk 22 km, doordat we weer ergens fout zaten.

Bijzonder was het wezeltje die we onderweg zagen oversteken, die had ik nog nooit echt in het wild gezien, dus dat was heel erg mooi om mee te maken.

Verder zagen we veel enorme grote roofvogels boven de vele graanvelden jagen op muizen e.d.

Ook hebben we onderweg bramen, frambozen en aardbeien kunnen plukken uit de natuur...

Na 7 1/2 uur wandelen kwamen we om 15:30 uur aan in Bleialf bij 'Hotel Zwicker'.

De blessure aan mijn schouders was verholpen door gewoon wat bij te stellen aan mijn rugtas.

Duitsland - Wandelvakantie - Dag 3

Dag 3 van deze vakantie alweer, en we waren al vroeg opgestaan, om 06:50 uur...

Vandaag stond er een wandeltocht van 22 km op de planning, we moesten van Kopp naar Prum lopen met een klim op de Prumer berg tot 566.8 meter hoogte.

Ook vandaag liepen we weer een beetje verkeerd waardoor de tocht 25 km lang werd...

We vertrokken 's morgens rond 09:00 uur en kwamen na 7 uren wandelen, om 16:00 uur aan bij 'Hotel Zum Goldenen Stern' in Prum.

Ik liep vandaag wel een kleine blessure op aan mijn schouders, daar had ik erg pijnlijke druk plekken van mijn rugzak gekregen omdat die niet helemaal goed was afgesteld.

Duitsland - Wandelvakantie - Dag 2

Om 07:15 uur waren Bas en ik alweer opgestaan, we wilde zo vroeg mogelijk ontbijten omdat we dan lekker vroeg konden beginnen aan onze eerste wandeltocht van deze vakantie.

De route liep vandaag van Kyllburg naar Kopp, en zou in totaal 24 km lang moeten zijn...

Wij hebben echter 30 km gelopen doordat we een paar keer fout waren gegaan.

Om 09:00 uur waren we vertrokken vanuit Kyllburg en om 19:00 uur kwamen we aan in Kopp.

We hebben er dus ruim 10 uren over gedaan om deze route te lopen.

Het was een zware tocht zo door de bergen te klimmen en te dalen met een rugzak vol bagage.

De hoogste berg die we beklommen hebben vandaag, was bij het plaatsje Murlenbach, op 540.1 meter hoogte!

ons Hotel voor deze nacht was 'Het Wolff Hotel' in Kopp.

Duitsland - Wandelvakantie - Dag 1

Na 9 uur reizen kwamen Bas en ik om 18:15 uur aan in Kyllburg, en konden we heerlijk douchen en relaxen in 'Hotel-Pension Muller Garni'.

Om 20:00 uur konden we genieten van een heerlijke maaltijd en bekeken we de informatie brochure van de stad Kyllburg door.

We besloten om na de maaltijd een stadswandeling te gaan maken.

We liepen 3.83 km tijdens onze wandeling door Kyllburg en we hadden de meeste bezienswaardigheden uit de brochure even bekeken.

Het mooiste vonden we toch wel de grote 'Mariazuil' die in 1886 was gebouwd te ere van Maria, de Moeder van God.

Om 22:30 uur waren we weer terug in het Hotel en zijn we gaan slapen.